1. Paulińskie Dni Młodych zostały powołane do istnienia dekretem Przełożonego Generalnego Zakonu Paulinów, zatwierdzającym Statut Stowarzyszenia PDM, na podstawie którego stworzony jest niniejszy Regulamin. Zmian w Regulaminie dokonuje Zarząd Stowarzyszenia (por. Statut Stowarzyszenia PDM - § 15a).

  2. Paulińskie Dni Młodych to zjazd młodzieży organizowany cyklicznie przy klasztorach paulińskich. Spotkanie adresowane jest do ludzi młodych, od 15 roku życia, do studentów i młodzieży pracującej do 30 roku życia. Młodzież z duszpasterstw paulińskich w ramach PDM pełni rolę gospodarzy spotkania, podejmujących gościnnie swoich rówieśników.

  3. Celem PDM jest:

  4. Ewangelizacja.

  • Integracja i wspieranie pracy duszpasterskiej z młodzieżą w duszpasterstwach paulińskich. PDM mają stanowić nie tylko okazjonalną formę rekolekcji i wypoczynku, ale także inicjatywę jednoczącą i mobilizującą do współpracy między duszpasterstwami i posługującymi w nich duszpasterzami przez cały rok.

  • Integracja młodzieży poprzez wspólną modlitwę, wypoczynek i budowanie więzi. Dla części młodzieży, zwłaszcza z mniejszych miejscowości, może to być jedną z niewielu możliwości wyjazdu na wakacje wzbogacone o intensywny program duszpasterski. Wiek dorastania i dojrzewania potrzebuje także świadectwa wiary rówieśników. Zjazd różnych grup duszpasterskich połączonych duchowością paulińską ma za zadanie wzmacniać wiarę, budować poczucie wspólnoty i stanowić alternatywę dla codzienności młodych ludzi, którzy trwając przy wartościach chrześcijańskich zostają często osamotnieni, lub wręcz są ośmieszani w swoich środowiskach.

  • Wspieranie duszpasterstwa powołań. Powołania do naszego Zakonu dojrzewają często wśród różnych młodzieżowych grup duszpasterskich w naszych parafiach, na czele ze służbami liturgicznymi. Istotna w tej kwestii jest ścisła współpraca z Duszpasterstwem Powołań i Wyższym Seminarium Duchownym naszego Zakonu.

  1. Prezentowanie i promowanie duchowości i tradycji paulińskiej m.in. poprzez poznawanie nowych grup i bogactwa ich charyzmatów inspirowanych duchem naszego Zakonu oraz różnych klasztorów i związanej z nimi historii Paulinów.
  2. Organizatorem zjazdów jest Stowarzyszenie Paulińskie Dni Młodych. W jego imieniu pracami nad przygotowywaniem PDM kieruje Zarząd Stowarzyszenia, a kwestie ogólne są podejmowane na Kapitule Stowarzyszenia.
  3. Nadrzędnym celem PDM jest ewangelizacja i temu celowi podporządkowana jest forma i szczegóły spotkania.

  4. Na program składają się: Eucharystia, jako centrum każdego dnia, Liturgia Godzin, konferencje ojca duchownego i zaproszonych gości, spotkania z Biblią w małych grupach, nocna adoracja Najświętszego Sakramentu. Można także, według uznania, organizować koncerty zespołów chrześcijańskich, warsztaty liturgiczno – muzyczne, małe formy teatralne inspirowane chrześcijańską duchowością, namioty prezentacji multimedialnych, wycieczki, i inne, w zależności od specyfiki miejsca i szczegółowego programu duszpasterskiego na dany zjazd.

  5. Zarząd Stowarzyszenia PDM powierza przygotowanie konferencji wybranemu kapłanowi, który staje się tym samym ojcem duchownym zjazdu. Do niego należy przygotowanie PDM w ich płaszczyźnie rekolekcyjnej.

  6. Szczegółowy program duszpasterski każdego dnia zjazdu jest przygotowywany corocznie i odpowiednio wcześnie publikowany wraz z materiałami (np. teksty liturgii, materiały do pracy w grupach, rozważania, itp.).

  7. W organizacji PDM współpracujemy przede wszystkim z Kurią Generalną Zakonu Paulinów a zwłaszcza z jej Radą Duszpasterską. Szczególnie cenna jest także współpraca z sanktuarium jasnogórskim, jako głównym ośrodkiem duszpasterstwa w Zakonie a w jego ramach z: Biurem Prasowym Jasnej Góry, Radiem Jasna Góra, zakonnym serwisem internetowym. Do współpracy i pomocy zaproszone są wszystkie klasztory, biorąc pod uwagę dobro i duszpasterski rozwój całego Zakonu.

  8. Za stały czas organizowania PDM przyjmujemy coroczny tydzień lipca, w którym przypada 15 dzień miesiąca, od poniedziałku do niedzieli włącznie.

  9. Odpowiednio wcześnie należy zatroszczyć się o przedstawienie i nagłośnienie inicjatywy spotkania młodzieży w mediach katolickich.

  10. Sposób prowadzenia zapisów:

  11. Zgłoszenia przyjmowane są za pośrednictwem formularza internetowego.

  12. Przyjmowanie zgłoszeń rozpoczyna się 100 dni przed rozpoczęciem wydarzenia, a kończy na 14 dni przed rozpoczęciem planowanego zjazdu.

  13. Po przyjeździe na miejsce zjazdu uczestnik przekazuje odpowiedni wypełniony i opatrzony stosownymi podpisami formularz. Następnie otrzymuje swój identyfikator. Każdy z uczestników jest zobowiązany do noszenia w widocznym miejscu swojego identyfikatora przez cały czas trwania zjazdu. Osoby bez identyfikatorów nie mogą przebywać na terenie obozu.

  14. Przy składaniu formularza zgłoszenia pobierane są opłaty składkowe na cele organizacyjne i wyżywienie, i ew. inne, wyszczególnione w formularzu, których wysokość jest ustalana corocznie i ogłaszana przy zapisach.

  15. PDM odbywają się w formie obozu namiotowego.

  16. Każdy z uczestników obozu zabiera ze sobą: namiot, materac, śpiwór, sztućce, talerz, miskę, przydatny sprzęt turystyczny, przybory toaletowe, zabezpieczenia na wypadek deszczu, podręczną apteczkę.

  17. Dla bezpieczeństwa obozu animatorzy grup w porozumieniu z koordynatorem nawzajem wyznaczają po kilka osób do prowadzenia straży. Pełniący straż nie mogą opuszczać terenu obozu i odpowiedzialni są za jego bezpieczeństwo. Mają kontakt telefoniczny z animatorami grup i koordynatorem. Do nich także należy troska o podtrzymywanie oświetlenia obozu w nocy i budzenie poranne. W razie niebezpieczeństwa uruchamiają alarm.

  18. Wszyscy uczestnicy zjazdu są podzieleni na grupy według miejsca zamieszkania. 

  19. Dla każdej grupy Zarząd Stowarzyszenia w porozumieniu z duszpasterzami powołuje animatora.

  20. Tworzenie nowych grup i modyfikowanie lub zawieszanie istniejących należy do kompetencji Zarządu Stowarzyszenia.

  21. Wyżywienie:

  22. Organizatorzy zapewniają jeden ciepły posiłek w ciągu dnia. Organizuje się w tym celu grupę kucharzy z poszczególnych grup, bądź zatrudnia firmę cateringową. Cenę posiłku należy podawać już przy zapisach.

  23. Pozostałe posiłki są organizowane pod kierunkiem osób wyznaczonych w poszczególnych grupach pod wyznaczonym przez organizatora koordynatorem.

  24. Istnieje możliwość zadeklarowania diety w formularzu rejestracyjnym.

  25. Animatorzy grup ustalają odpowiednio wcześnie sposób organizacji przygotowania posiłków. 

  26. Na ten cel zostaje ustalona kwota składki na wyżywienie z przeliczeniem na każdy dzień.

  27. W zależności od ilości dni uczestnictwa określona zostaje składka na wyżywienie, którą podczas zapisów uczestnik uiszcza wraz z składką na organizację.

  28. Każda z grup dba o zabranie ze sobą na zjazd emblematów swojej wspólnoty.

  29. Stanowczo zabrania się używania podczas PDM wszelkiego rodzaju używek i substancji wpływających na świadomość oraz łamania innych ustaleń organizatorów dotyczących bezpieczeństwa zjazdu.

  30. Każdy uczestnik PDM jest zobowiązany do przestrzegania regulaminu i zachowania charakteru zjazdu. Osobom, które zakłócają porządek należy odebrać identyfikator, co jest równoznaczne z wydaleniem z obozu i powrotem do domu bez zwrotu kosztów. Prawo zatrzymania identyfikatora mają porządkowi i animatorzy grup, którzy przekazują go Zarządowi Stowarzyszenia i wyłącznie do niego w porozumieniu z duszpasterzem grupy, z której jest dana osoba, należy decyzja o dalszym postępowaniu.

  31. Interpretacja postanowień niniejszego Regulaminu, rozstrzyganie niejasności, lub kwestii, których nie precyzuje Regulamin, należy do Zarządu Stowarzyszenia z zachowaniem przepisów Statutu.

Regulamin

Paulińskich Dni Młodych

LEŚNA PODLASKA

JASNA GÓRA

email: pdm.osppe@gmail.com

GOSPODARZ XV PDM

Sanktuarium Matki Bożej Leśniańskiej

ul. Bp. K. Moszyńskiego 2

21-542 Leśna Podlaska

Stowarzyszenie Paulińskie Dni Młodych

ul. o. A. Kordeckiego2

42-225 Częstochowa

SPRAWDŹ DOJAZD

Zakon Świętego Pawła Pierwszego Pustelnika

Paulińskie Duszpasterstwo Młodych

COPYRIGHT @2023 PAULIŃSKIE DUSZPASTERSTWO MŁODYCH